Meer over betaalverzoek
Hoe vraag ik geld terug via een betaalverzoek?
Geld terugvragen kan op 2 manieren:
1. Via een iDEAL-betaallink
Deze link deel je dan bijvoorbeeld via WhatsApp, SMS, Facebook Messenger of een e-mail.
2. Via een QR-code
De scan zet een betaling klaar in de RegioBank app die je meteen kunt bevestigen. Deze code kun je scannen met een Mobiel Bankieren app van ASN Bank, SNS of RegioBank. Ook kun je een QR-code scanner app gebruiken.
Hoe snel staat het geld op de rekening?
Is het betaalverzoek via iDEAL betaald? Dan staat het geld binnen een paar seconden op je rekening. Een betaling via een QR-code staat dezelfde of de volgende werkdag erop.
Kun je iedereen een betaalverzoek sturen?
Iedereen met een Nederlandse betaalrekening kan een betaalverzoek betalen. Je betaalt altijd snel en makkelijk via je eigen bank met iDEAL.
Hoe lang duurt het verwerken van een betaling?
Het geld staat dezelfde dag op de rekening van de ontvanger. Een betaalverzoek gaat via een tussenrekening van ons.
Waarom zie je een onbekende rekening?
Je betaalt eerst aan een tussenrekening van ons en wij betalen daarna aan de verzender van het betaalverzoek.
Bedrag invullen of laten kiezen
Je kunt kiezen voor de optie 'Betaler kiest zelf het bedrag'. Als je kiest voor deze optie, dan kan de betalende partij dus zelf het te betalen bedrag kiezen.
Wat is het maximale bedrag van een betaalverzoek?
Het bedrag mag per betaling niet meer zijn dan € 750. Dit doen we om fraude te voorkomen.
Hoeveel betaalverzoeken mag je doen per dag?
Je kunt maximaal 20 betaalverzoeken per dag aanmaken in de RegioBank app. En een betaalverzoek mag maximaal 30 keer betaald worden via iDEAL.
Hoe veilig is een betaalverzoek?
Een betaalverzoek met de RegioBank Mobiel Betalen app ziet er altijd zo uit:
Een betaalverzoek via Mijn RegioBank ziet er altijd zo uit:
Misbruik melden
Vertrouw je een betaalverzoek niet? Meld het ons dan meteen: 030 - 291 42 90.