Betaalverzoek in de RegioBank app en Mijn RegioBank Particulier
Betaalverzoek
- Werkt bij alle banken
- Delen via WhatsApp, SMS, e-mail of met een QR-code
- Staat snel op je rekening
Hoe verstuur je een betaalverzoek via de RegioBank app? Zelfstandig adviseur Arie legt het je graag uit.
Betaalverzoek versturen
Wil je je geld terugvragen aan anderen? Regel het gelijk in de app of via Mijn RegioBank en deel je betaalverzoek met anderen.
Zo doe je dat
Ga naar Mijn RegioBank > Mijn Overzicht en klik op betaalverzoek of ga in de RegioBank app naar betaalverzoek.
Wanneer kun je een betaalverzoek sturen?
- Als je een particuliere betaalrekening bij RegioBank hebt.
- Als je Mijn RegioBank of de RegioBank app gebruikt.
Bedrag invullen of laten kiezen
In Mijn RegioBank kun je kiezen voor de optie 'Betaler kiest zelf het bedrag'. Als je kiest voor deze optie, dan kan de betalende partij dus zelf het te betalen bedrag kiezen. Goed om te weten: de limiet voor een betaalverzoek is € 750.
Delen van een betaalverzoek
Als je een betaalverzoek hebt aangemaakt en opgeslagen, kun je het betaalverzoek delen. Je kunt het betaalverzoek versturen via Whatsapp of per e-mail.
Via Mijn RegioBank kun je de QR-code ook downloaden als afbeelding. Handig als je deze QR-code bijvoorbeeld in een mailing wilt opnemen of wilt ophangen bij evenementen of op je collectebus.
Betaalverzoek ontvangen?
Krijg je een betaalverzoek van anderen met betaallink of QR-code van RegioBank? Zo betaal je die terug.
- Kies je bank.
- Check of de url er zo uitziet: https://diensten.regiobank.nl/online/betaalverzoek/
- Log in zoals je gewend bent.
- Controleer het bedrag en de naam van de ontvanger.
- Bevestig je betaling zoals je gewend bent.