Betaalpas in het buitenland
Betaalpas verloren of gestolen in het buitenland
Zeker in het buitenland is het extra vervelend als je jouw betaalpas kwijt bent. Meld je gestolen of verloren betaalpas direct bij de Bankpassen Meldcentrale: +31 88 385 53 72. Geen cent meer op zak? Dan kun je contant noodgeld aanvragen via +31 30 21 96 870.
Betaalpas verloren of gestolen in het buitenland: dit moet je doen
Betalen binnen en buiten Europa
Met je betaalpas kun je op ieder moment contant geld opnemen bij diverse banken binnen en buiten Europa. Als het logo van je betaalpas op de geldautomaat staat, dan kun je hier pinnen. Voor opname van contant geld met een betaalpas in vreemde valuta betaal je 1,2% van het opgenomen bedrag en € 3,50 per opname. Voor het betalen met een betaalpas in vreemde valuta betaal je 1,2% van het betaalde bedrag. Voor de opnames en betalingen in euro of vreemde valuta betaal je mogelijk ook lokale kosten.
Lees meer over betalen binnen en buiten Europa
Betalen buiten Europa aanzetten
Je betaalpas staat automatisch ‘uit’ voor landen buiten Europa. Je kunt dit heel makkelijk voor vertrek zelf activeren via Mijn RegioBank of de app. Met een telefoontje naar +3130 21 96 870 is het ook zo geregeld.
Betalen buiten Europa aanzetten
Betaalpas blokkeren vanuit het buitenland
Blokkeer je pas direct als je hem kwijtraakt in het buitenland. Dit doet je heel snel online via Mijn RegioBank of de RegioBank app. Geen internet? Bel dan +31 88 385 53 72 en je pas wordt meteen geblokkeerd.
Lees meer over betaalpas blokkeren vanuit het buitenland
Je creditcard in het buitenland
Het is slim om je RegioBank Creditcard mee te nemen op reis. Zo kun je overal ter wereld betalen of geld opnemen. En hij komt ook goed van pas als je bijvoorbeeld een auto wilt huren. Verlies je jouw creditcard? Bel dan meteen de ICS Servicedesk op 020 - 660 06 11.