Betalen met Google Pay
Zo werkt betalen met Google Pay
In de RegioBank app stel je Google Pay in een paar stappen in op je telefoon.
- Je kiest welke betaalrekening je wilt gebruiken voor Google Pay.
- Bij het activeren wordt een digitale betaalpas aangemaakt in je Google Wallet.
- Je kunt nu contactloos betalen met je telefoon.
Om te betalen ontgrendel je je telefoon met je toegangscode, vingerafdruk of gezichtsherkenning.
Betaallimiet
Met Google Pay kun je maximaal € 2.500 per dag betalen in landen binnen Europa. Deze limiet kun je niet aanpassen en staat los van de limiet op je fysieke betaalpas.
Betalen buiten Europa
Ga je naar een land buiten Europa? Zet dan 'Betalen buiten Europa' aan. Dit doe je eenvoudig in de RegioBank app bij 'Zelf regelen' en dan 'Google Pay'.
Waar kun je betalen met Google Pay?
Betalen met Google Pay kan overal waar je het contactloos betalen logo of Google Pay logo ziet: in winkels, online en apps.
Betalen in winkels
Online betalen
Dit heb je nodig
Om Google Pay te gebruiken heb je nodig:
- Een Android-apparaat (versie 9.0 of hoger) met NFC chip en schermvergrendeling ingesteld.
- De Google Wallet (als je die nog niet hebt op je telefoon).
- Toegang tot een betaalrekening: Jongerenrekening, Plus Betalen of JongWijs (vanaf 16 jaar).
- Een Google account. Als je deze nog niet hebt moet je deze zelf aanmaken bij Google.
- Mijn RegioBank en de meest recente versie van de RegioBank app.
Let op: Google Pay kun je activeren vanaf 16 jaar.
Veilig betalen met Google Pay
Je betaling met Google Pay is net zo veilig als betalen met je gewone betaalpas. Bedragen boven de € 50 bevestig je door je telefoon te ontgrendelen met je pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning.
Om Google Pay veilig te gebruiken, is het belangrijk dat je een apparaat gebruikt waar alleen jij beveiligde toegang toe hebt.
Neem bij verlies, fraude of diefstal altijd direct contact met ons op. Dan blokkeren wij je digitale betaalpas. Je kunt Google Pay op je telefoon ook blokkeren via Android Device Manager. Let op: dat kan alleen als deze app al was ingeschakeld voordat je je telefoon hebt verloren. Neem ook altijd contact met ons op als je Google Pay zelf al hebt geblokkeerd.
Meer informatie over veilig bankieren
Google Pay en privacy
Als je Google Pay activeert gebruiken we je persoonsgegevens. We vinden het belangrijk dat het duidelijk is hoe we met je persoonsgegevens omgaan. Hoe dit precies zit, lees je in ons Privacy- & Cookieregelement. Als we je persoonsgegevens gebruiken, houden we ons aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Google heeft je persoonsgegevens nodig voor het leveren van de Google Pay dienst. We delen je naam, je adres, je telefoonnummer en de laatste 4 cijfers van het kaartnummer met Google. Google is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van persoonsgegevens. Google kan je persoonsgegevens bijvoorbeeld ook gebruiken voor andere doeleinden, zoals marketing, of delen met andere organisaties. We vinden het belangrijk je hierop te wijzen voordat je besluit om Google Pay te activeren.
Hoe Google met je gegevens omgaat lees je in de privacyverklaring van Google.
Informatie over je betalingen
Google heeft alleen toegang tot betalingen die je met Google Pay doet. Google bewaart geen gegevens van je betaalpassen en heeft er ook geen toegang toe.
Lees meer op de website van Google:
Kosten Google Pay
Google Pay kost je niets extra’s.
Voorwaarden
In de Voorwaarden Betalen met Google Pay bij RegioBank lees je hoe je Google Pay kunt gebruiken met je betaalrekening bij ons. Voorwaarden Betalen met Google Pay bij RegioBank.
Bij Google Pay horen ook de Voorwaarden Mijn RegioBank, de productvoorwaarden die bij je rekening horen en de Algemene bankvoorwaarden.
Veelgestelde vragen
Heb je vragen over het gebruik van Google Pay? Bijvoorbeeld wat je moet doen als je telefoon gestolen is of hoe je het kunt stopzetten? Bekijk dan de veelgestelde vragen.