Contactloos betalen aan- en uitzetten
Wil je de functie ‘contactloos betalen’ aan- of uitzetten? Of wil je de limiet verhogen of verlagen? Dit kun je eenvoudig zelf regelen via Mijn RegioBank of de RegioBank app.
1. Via het online formulier
Heb je Mijn RegioBank? Dan kun je eenvoudig contactloos betalen aan- of uitzetten en de limiet wijzigen via het online formulier.
- Ga naar het online formulier
- Log in
- Selecteer de betaalpas
2. Via Mijn RegioBank
Via Mijn RegioBank kun je contactloos betalen uitzetten of je limiet verlagen. Log in op Mijn RegioBank en ga naar Zelf regelen.
Heb je nog geen Mijn RegioBank?
3. Via de RegioBank app
Via de RegioBank app kun je contactloos betalen uitzetten of je limiet verlagen met je smartphone.
- Open de RegioBank app
- Kies 'Zelf regelen'
- Selecteer 'Betaalpas(sen)'
- Pas je instellingen aan
Heb je de RegioBank app nog niet?
4. Telefonisch
Om contactloos betalen uit te zetten of je limiet te verlagen kun je 24 uur per dag bellen met 030 – 219 68 70.
Hogere limiet contactloos betalen zonder pincode
Limiet voor contactloze betalingen verhoogd
RegioBank heeft de limiet voor contactloze betalingen zonder pincode verhoogd tot € 100. Zo kun je vaker betalen zonder dat je pincode nodig is. Je kunt de limiet zelf aanpassen. Had je de limiet juist zelf naar beneden bijgesteld of uitgezet? Dan blijft dat zo, tot je de limiet aanpast in Mijn RegioBank of de RegioBank app.
Bedrag zonder pincode contactloos betalen verhoogd
Het maximale bedrag per betaling dat zonder pincode contactloos afgerekend kan worden is verhoogd naar € 50. Tot nu toe moest bij een bedrag boven € 25 altijd de pincode op de betaalautomaat worden ingetoetst. Maar hoe minder deze hoeft te worden aangeraakt, hoe beter dat nu is.
Hiervoor hoef je niks te doen, dit wordt automatisch ingevoerd. De verhoging geldt niet voor jeugdpassen.