Zo meld je fraude bij ons
Dit doen we na een fraudemelding
1. Geld terughalen
We doen ons best om je geld terug te halen. Bijvoorbeeld door contact op te nemen met de banken en ontvangende partijen waarnaar het geld overgemaakt is.
2. Betaalmiddel blokkeren
We blokkeren de betaalmiddelen die misbruikt zijn of dreigen te worden. Zo voorkomen we (nog meer) schade.
3. Rekening blokkeren
We blokkeren de rekeningen van ontvangers van frauduleuze betalingen. Ook als we meldingen krijgen van andere banken.
4. Websites blokkeren
We laten valse websites blokkeren die zogenaamd van RegioBank zijn en waar criminelen vissen naar de gegevens van bezoekers.
5. Betalingen onderzoeken
We starten een onderzoek naar de overboekingen die criminelen vanuit jouw rekening gedaan hebben.
6. Contact onderhouden
We houden contact met je over de verdere afhandeling van de zaak. Je krijgt geregeld een update van ons.
NAW-gegevens opvragen na fraude
Ben je opgelicht? Heb je je geld niet teruggekregen? Dan kun je onder bepaalde voorwaarden de NAW-gegevens opvragen van de ontvanger van je geld.
Let op! Dit zijn alle vormen van fraude
Er zijn verschillende vormen van fraude. Als je weet welke dit zijn, kun je jezelf hier beter tegen wapenen. We zetten ze allemaal voor je op een rij.