Zo meld je fraude bij ons

Denk je dat je slachtoffer bent van fraude? Of heb je iets verdachts meegemaakt, waardoor je vermoedt dat er criminelen aan het werk zijn? Meld die fraude en incidenten dan zo snel mogelijk! Hieronder lees je per situatie hoe je dat het best kunt doen.

Dit doen we na een fraudemelding

1. Geld terughalen

We doen ons best om je geld terug te halen. Bijvoorbeeld door contact op te nemen met de banken en ontvangende partijen waarnaar het geld overgemaakt is.

2. Betaalmiddel blokkeren

We blokkeren de betaalmiddelen die misbruikt zijn of dreigen te worden. Zo voorkomen we (nog meer) schade.

3. Rekening blokkeren

We blokkeren de rekeningen van ontvangers van frauduleuze betalingen. Ook als we meldingen krijgen van andere banken.

4. Websites blokkeren

We laten valse websites blokkeren die zogenaamd van RegioBank zijn en waar criminelen vissen naar de gegevens van bezoekers.

5. Betalingen onderzoeken

We starten een onderzoek naar de overboekingen die criminelen vanuit jouw rekening gedaan hebben.

6. Contact onderhouden

We houden contact met je over de verdere afhandeling van de zaak. Je krijgt geregeld een update van ons.

NAW-gegevens opvragen na fraude

Ben je opgelicht? Heb je je geld niet teruggekregen? Dan kun je onder bepaalde voorwaarden de NAW-gegevens opvragen van de ontvanger van je geld.

NAW-gegevens opvragen 

Belletje als melding

Let op! Dit zijn alle vormen van fraude

Er zijn verschillende vormen van fraude. Als je weet welke dit zijn, kun je jezelf hier beter tegen wapenen. We zetten ze allemaal voor je op een rij.

Meer over fraude vormen