Periodieke overboeking
Periodieke overboeking instellen
Om een periodieke overboeking in te stellen, begin je met een gewone overboeking.
- Vul het bedrag in en kies de rekening die je wilt gebruiken.
- Vul de (betaal)gegevens van de ontvanger in.
- Onder 'Omschrijving' kun je een toelichting schrijven.
- Bij 'Frequentie' kun je aangeven hoe vaak je wilt overboeken. Bijvoorbeeld een keer per maand.
- Gebruik je de app? Dan kun je bij 'Inplannen' aangeven hoe vaak je wilt dat de overschrijving wordt uitgevoerd.
- Stel daarnaast ook de periode in waarbinnen je de overboeking wilt doen. Bijvoorbeeld tot het einde van het jaar.
Genoeg saldo
De periodieke overboeking wordt altijd in de nacht vóór de gekozen uitvoerdatum uitgevoerd. Dit doen we zodat het geld op tijd op de rekening van de ontvanger staat. Staat er niet genoeg geld op je rekening? Dan proberen we het vijf dagen lang elke dag opnieuw. Je hebt dus vijf dagen om je saldo aan te vullen.
Periodieke overboeking aanpassen
Wil je je periodieke overschijving aanpassen of stopzetten? In Mijn RegioBank doe je dat bij ‘Ingeplande overschrijvingen’. Gebruik je de app? Kies dan de rekening waar je een periodieke overboeking voor hebt ingesteld en klik op ‘gepland’. Hier kun je bijvoorbeeld het bedrag aanpassen of de overboeking stoppen.
Mijn RegioBank aanvragen
Maak je nog geen gebruik van internetbankieren? Vraag dan eerst zelf Mijn RegioBank aan.
Download de RegioBank app
Wist je dat meer dan 100.000 klanten de app al gebruiken? Je download de app in de Apple App store en Google Play store.