Inloggen met browsercode
Wat is een browsercode?
Je browser is het programma dat je gebruikt om te internetten. Zoals Mozilla Firefox of Google Chrome. De browser in combinatie met je computer, laptop, tablet, of mobiel is ook een inlogmiddel voor Mijn RegioBank. De browsercode en Mijn RegioBank werkt het beste met deze browsers. Je kunt voor je favoriete browser een speciale browsercode aanmaken waarmee je voortaan eenvoudig inlogt in Mijn RegioBank.
Inloggen met browsercode
Kies je eigen browsercode
De browsercode bestaat uit 5 cijfers. Je kiest zelf een inlogcode voor je browser. Deze code werkt vervolgens alleen op de computer, laptop, tablet of mobiel die je tijdens het aanmelden gebruikt én alleen voor de browser die je aanmeldt. Zo houden we het veilig.
Meld je browser aan
Je maakt in 6 stappen je persoonlijke browsercode aan:
1. Controleer of je het goede apparaat en browser aanmeldt
2. Kies je 5-cijferige code
3. Herhaal je 5-cijferige code
4. Voer je naam in
5. Voer in op welk apparaat je deze browsercode gebruikt
6. Bevestig je aanmelding
Overeenkomst Mijn RegioBank
Maximumbedragen bij overboekingen
Voor alle manieren van inloggen geldt een maximumbedrag dat je per dag kunt overboeken. Ook voor de browsercode. Bekijk alle daglimieten in Mijn RegioBank of de RegioBank app.
Goed om te weten
Kan ik de browsercode gebruiken op vakantie?
Je kunt ook op vakantie via je eigen laptop/tablet je browsercode blijven gebruiken. Het maakt niet uit in welk land je bent. We raden het sterk af om te internetbankieren via een openbare computer, bijvoorbeeld in je hotel. Twijfel je aan de beveiliging van de verbinding? Log dan niet in met een browsercode (internetbankieren), maar gebruik de RegioBank app met je smartphone of tablet.
Hoeveel browsercodes kan ik registreren?
Je kunt tijdelijk in totaal maximaal 10 keer een browsercode en/of RegioBank app registreren. Stel je hebt op 8 (mobiele) apparaten de browsercode geregistreerd. Dan kun je nog 2 keer een browsercode of de RegioBank app als inlogmiddel registreren.
Wat moet ik doen als ik mijn apparaat vervang, verkoop of deze gestolen wordt?
Je persoonlijke 5-cijferige code in combinatie met de browser die je aangemeld hebt, geeft toegang tot Mijn RegioBank. Zonder de 5-cijferige code kan niemand bij je rekening.
- Verwijder voordat je de hardware verkoopt op elke browser je browserregistraties. Dit kun je doen door de cookies te verwijderen van elke browser of via het inlogscherm de functie browsercode vergeten te klikken.
- Verwijder de oude browserregistraties in Mijn RegioBank zodat de browserregistratie niet meer te gebruiken is. Gebruik hiervoor een ander inlogmiddel dan een browserregistratie.
Is de hardware gestolen voer dan altijd stap 2 uit, zo kan er niet meer ingelogd worden met de browserregistratie.
Lukt het niet om de browserregistratie te verwijderen neem dan contact op met je zelfstandig adviseur of de Helpdesk Internet Diensten.