RegioBank is al meer dan 100 jaar de bank met hart voor haar klanten en de buurt. Met honderden kantoren is RegioBank in Nederland beter vertegenwoordigd dan welke bank dan ook. Toch is de bank bij velen nog onbekend. Daar komt nu verandering in. Samen met The Family Amsterdam heeft RegioBank haar nieuwe positionering uitgewerkt. In een nieuwe campagne presenteert de bank zich als de buurtzame bank.
RegioBank heeft haar kantoren vooral in dorpen en kleine steden. Omdat de bank vaak al jaren zo dicht in de buurt van haar klanten zit, zijn de zelfstandig adviseurs van RegioBank heel erg betrokken bij de buurt. Linda Vervloet, product owner merk en missie bij RegioBank: “Als onderdeel van de Volksbank, waarbij het niet om geld draait maar een beter Nederland, maken we ons bij RegioBank sterk voor de leefbaarheid in de buurt. We steunen bijvoorbeeld initiatieven waardoor mensen elkaar kunnen ontmoeten, zoals bijvoorbeeld een speeltuin of een buurthuis. En we helpen lokale winkeliers, omdat zij zorgen voor leven in de buurt.”
Door te bankieren bij RegioBank draag je dus bij aan een fijne buurt. Een hele onderscheidende propositie, zeker in bankenland. Linda de Graaff, mother of The Family: “Om dat verhaal goed te vertellen, hebben we samen met RegioBank het woord buurtzaam bedacht. Buurtzaam vat perfect samen waar RegioBank voor staat: lokaal, verbindend en met een focus op de sociale en economische vitaliteit van de buurt. En het heeft net zo’n sympathieke associatie als RegioBank zelf. ”
De nieuwe campagne moet aan de naamsbekendheid en propositiebekendheid gaan bijdragen. Volgens Linda Vervloet heeft RegioBank een stevige ambitie qua groei van de merkbekendheid. Daarom kiest de bank nu voor het eerst voor een televisiecommercial. Menno Schipper, creative namens The Family: “Het doel is dat mensen het woord buurtzaam aan RegioBank koppelen. Dat het echt van RegioBank wordt. Daarnaast hopen we natuurlijk dat buurtzaam als woord ook een begrip wordt in de samenleving.” Linda Vervloet vult aan: “Als buurtzaam over een paar jaar in de Dikke van Dale staat, zijn we geslaagd.”
De campagne gaat vanaf 19 september live via verschillende kanalen.