Voorbeelden
Veiligere digipas aanvragen
In deze valse e-mail wordt verteld dat er een nieuwe veiligere digipas is en dat je deze aan moet vragen via de link in de e-mail. Er wordt gesuggereerd dat de oude digipas verloopt en gedeactiveerd wordt. De criminelen vragen je om een nieuwe digipas aan te vragen via een link in de e-mail en om de oude digipas op te sturen voor recycling. Zo proberen de criminelen vertrouwelijke informatie in handen te krijgen. Trap hier dus niet in.
Door storing gegevens kwijt
Ook zijn er e-mails in omloop waarin staat dat RegioBank door een storing je gegevens kwijt is. Ook dit is niet waar.
Volksbank heeft een nieuwe gratis Digikaart
In deze mail gaat het over de Volksbank en haar merken RegioBank, SNS en ASN. Vanuit de Volksbank krijg je een gratis Digikaart. De Volksbank is geen consumentenmerk en heeft geen digipas of digikaart.
Wat kun je doen
Wij vragen onze klanten nooit om een nieuwe digipas of betaalpas aan te vragen. We zullen ook nooit naar je pincode, betaalpas, digipas of digicode of andere persoonlijke informatie vragen. Denk je dat je een phishingmail heeft ontvangen? Open deze dan niet. Maar stuur deze naar ons door: valse-email@regiobank.nl of neem contact met ons op via 030 - 291 42 90. Op regiobank.nl/veiligbankieren lees je meer over hoe je je kunt beschermen tegen valse e-mails.