Zakelijke betaalpas: Debit Mastercard en VISA Debit betaalpas


In 2024 vervangen we geleidelijk de huidige Maestro en V Pay betaalpassen door nieuwe Debit Mastercard en Visa Debit betaalpassen. Als je huidige betaalpas verloopt kan het zijn dat je een Debit Mastercard of VISA Debit betaalpas van ons krijgt.
  • Met de nieuwe debit betaalpassen kan je hetzelfde als met je huidige betaalpas
  • Extra functies: online aankopen in binnen- en buitenland, termijnbetalingen en borgstelling
  • Nieuw: uniek 16-cijferig kaartnummer

    Zo herken je de nieuwe betaalpassen

    De nieuwe betaalpassen herken je aan de logo’s op de betaalpas.

    Kaartnummer

    Op de betaalpas staat een uniek 16-cijferig kaartnummer. Dit wordt ook wel PAN-nummer genoemd (Primary Account Number). Hiermee is een transactie nationaal en internationaal herkenbaar voor alle partijen die de betaling of opname mogelijk maken.

    CVC- of CVV-code

    Op de betaalpas staat ook een 3-cijferig CVC- of CVV-beveiligingscode. Dit zijn afkortingen voor de Card Verification Code (Debit Mastercard) en Card Verification Value (VISA Debit). Dit is een 3-cijferige beveiligingscode om online betalingen met de betaalpas te verifiëren.

    Nieuwe mogelijkheden met de debit betaalpas

    Met de Debit Mastercard en Visa Debit betaalpas kun je net als met je huidige betaalpas (contactloos) betalen bij een betaalautomaat en contant geld opnemen bij geldautomaten.

    Nieuw is dat je met de debit betaalpas ook online kunt betalen en een waarborg kunt verstrekken voor bijvoorbeeld het huren van een auto of een hotelreservering. Dit kan op Nederlandse én buitenlandse webshops. Uiteraard alleen als de webshop deze betaalmogelijkheid aanbiedt. Voor een goede werking heb je de RegioBank app nodig.

    Online gebruik aan- en uitzetten in de RegioBank app

    De mogelijkheid van online betalen en borgstelling staat standaard uit op je betaalpas. Wil je er gebruik van kunnen maken, dan moet je dit dus eerst aanzetten. Dit regel je eenvoudig zelf in de RegioBank app: zelf regelen > betaalpassen.

    RegioBank app

    Voor online betalen en borgstelling verstrekken kan er gevraagd worden om via de RegioBank app te bevestigen. Voor een volledig gebruik heb je dus de app nodig.

    Heb je de RegioBank app niet? Dan kan je adviseur je helpen met het online gebruik aanzetten. Je adviseur kan niet helpen bij het bevestigen van een online betaling of borgstelling.

    Mobiele telefoon

    De RegioBank app downloaden

    Heb je 1 zakelijke digipas waarmee je toegang tot Mijn RegioBank Zakelijk hebt? En heb je maximaal 10 RegioBank rekeningen? Dan kan je de RegioBank app gebruiken. Ontdek het gemak van de app en download hem meteen.

    Meer over de RegioBank app

    Online betalen: ook termijnbetalingen en terugkerende betalingen

    Naast een eenmalige betaling, zijn ook termijnbetalingen en terugkerende betalingen met je nieuwe betaalpas mogelijk. Met een termijnbetaling kan je bijvoorbeeld een groot aankoopbedrag in delen betalen. Een terugkerende betaling kan worden gebruikt bij het afsluiten van een abonnement. Uiteraard moet het bedrijf op de website deze betaalmogelijkheden wel bieden.

    Goed om te weten: zet na een termijn- en/of terugkerende betaling de instelling voor online gebruik niet uit. Anders worden de vervolgbetalingen geweigerd. Is het een niet-Europese website, laat dan ook ‘pinnen buiten Europa’ op je betaalpas aanstaan.

    Borgstelling verstrekken

    Je kunt een borgstelling online of via een betaalautomaat verstrekken. De waarborgsom wordt op de bestedingsruimte van je betaalrekening gereserveerd. Je kunt het bedrag van de reservering dan voor maximaal 31 dagen niet gebruiken voor andere betalingen, overboekingen, incasso’s, geldopnames en dergelijke.

    Binnen deze termijn kan het bedrijf eventueel verschuldigde kosten op de borgsom inhouden. Na maximaal 31 dagen vervalt de reservering automatisch en kan je weer over het (resterende) bedrag van de reservering beschikken. De borgstelling kan door de verhuurder worden verlengd als de huurperiode langer is dan 31 dagen.

    Limiet betaalpas en bestedingsruimte betaalrekening

    Voor online betalen en borgstelling gelden de op je betaalpas ingestelde standaardlimieten voor betalen met je betaalpas binnen en buiten Europa.

    Goed om te weten: er is 1 totale paslimiet voor online betalingen, borgstellingen en betaalautomaat betalingen samen. Je kunt een tijdelijk verhoogde paslimiet niet voor online betalen en borgstelling gebruiken.

    Zo werkt online betalen en borgstelling

    • Kies op de website van het bedrijf voor betalen of borgstellen met een betaalpas. Goed om te weten: als het een niet-Europese website is, zet je betaalpas dan aan voor pinnen buiten Europa.
    • Vul op de website de gegevens in die op je betaalpas staan, zoals het 16-cijferige kaartnummer, de 3-cijferige CVC-code (Mastercard) of CVV-code (VISA) en de vervaldatum. Daarna geef je opdracht voor de online betaling of borgstelling. Let op: vul nooit de pincode van je betaalpas in.
    • Om veiligheidsredenen kunnen we je vragen om de betaling of borgstelling via de RegioBank app te bevestigen. Of wij dit vragen is bijvoorbeeld afhankelijk van de hoogte van het bedrag en het land van de ontvanger.
    • Na je opdracht en eventuele bevestiging is de betaling of borgstelling definitief en kun je deze bij ons niet meer intrekken. Is de betaalopdracht een termijnbetaling of periodieke betaling? Dan geldt dit ook voor de nog uit te voeren betalingen in de toekomst. Voor het wijzigen of intrekken daarvan neem je contact op met de ontvanger.

      Veelgestelde vragen