Standaard bankverklaring
Een standaard bankverklaring geeft inzicht in de bankzaken van je bedrijf. Je boekhouder, accountant of zakenrelatie kan er om vragen. Ook voor de oprichting van een bv heb je een standaard bankverklaring nodig.
Wat is een standaard bankverklaring?
De standaard bankverklaring is een schriftelijk overzicht van alle financiële producten. In dit officiële document kan iemand lezen welke zakelijke rekeningen er zijn bij RegioBank en welke verplichtingen je bij RegioBank hebt. We noemen ook de gevolmachtigden die aan de rekeningen gekoppeld zijn, maar er staat niet in hoeveel geld er op de rekeningen staat.
Waarom een standaard bankverklaring?
De boekhouder of accountant heeft het bijvoorbeeld nodig bij het opstellen van de jaarrekening. Ook voor de oprichting van een bv is een standaard bankverklaring nodig.
Kosten
Een standaard bankverklaring kost € 121 inclusief btw (€ 100 exclusief btw (21%)).
Je betaalt zowel voor de holding als voor de werkmaatschappij. Als je een standaard bankverklaring aanvraagt voor een holding met 1 of meer werkmaatschappijen, dan berekenen we voor de holding én voor elke werkmaatschappij € 121 inclusief btw.
Keuzes
Je kunt een datum kiezen tot 2 jaar terug als peildatum voor de bankverklaring.
Je krijgt 2 exemplaren van de standaard bankverklaring per post. Je kunt er voor kiezen dat we er 1 rechtstreeks naar je boekhouder sturen.
Standaard bankverklaring aanvragen
Log in om de standaard bankverklaring aan te vragen in Mijn RegioBank Zakelijk.
Geen rekening meer bij RegioBank?
Heb je een standaard bankverklaring nodig, maar heb je geen rekening meer bij RegioBank? Maak dan een afspraak bij je zelfstandig adviseur.