Incasso terugboeken (storneren)
Wordt er met een Europese incasso een bedrag van je rekening afgeschreven waarvoor je geen machtiging hebt afgegeven? Of heb je de machtiging ingetrokken? Dan kun je het bedrag zelf terugboeken (oftewel storneren).
Termijn voor terugboeken incasso
Een incasso terugboeken kan binnen 8 weken nadat het bedrag is afgeschreven. Je hoeft hiervoor geen reden op te geven. Is het bedrag langer dan 8 weken geleden onterecht afgeschreven? Dan kun je dit melden bij je zelfstandig adviseur. Doe dit zo snel mogelijk. Maar uiterlijk binnen 13 maanden na de incasso.
Een incasso storneren
Je kunt je onterechte incasso's op verschillende manieren terugboeken.
1. Via Mijn RegioBank Zakelijk
- Log in op Mijn RegioBank Zakelijk.
- Kies voor 'Zelf regelen'.
- Klik op 'Rekeningen'.
- Kies voor 'Incasso's beheren'.
- Selecteer de transactie en kies voor 'Terugboeken'.
Of ga naar je rekening > tabblad Details > Incasso's beheren.
Heb je nog geen Mijn RegioBank Zakelijk? Vraag Mijn RegioBank Zakelijk aan.
2. Via de RegioBank app
- Log in in de RegioBank app en kies je rekening.
- Selecteer de transactie en kies in het getoonde detailscherm voor ‘Terugboeken'.
3. Via je zelfstandig adviseur
Ook bij je zelfstandig adviseur kun je onterechte incasso's terugboeken. Maak een afspraak met je adviseur.
Uitzondering: B2B incasso
Een zakelijke Business-to-Business (B2B) incasso kun je niet zelf terugboeken. Neem hiervoor contact op met de klantenservice van het bedrijf. Kom je er samen niet uit? Neem dan contact op met je zelfstandig adviseur.