Bankgarantie beëindigen of claimen
Een verhuurder kan een bankgarantie beëindigen of het geblokkeerde bedrag claimen.
Een bankgarantie beëindigen
Een bankgarantie beëindigen kost niets. Het geblokkeerde bedrag blijft op je rekening staan.
Hoe je een bankgarantie beëindigt
Om de bankgarantie te beëindigen stuur je de vrijwaringsverklaring en de originele bankgarantie naar ons op.
Een bedrag claimen
Eist een verhuurder het bedrag van de garantie op? Dan maken wij het geld over vanaf je zakelijke spaarrekening. De kosten daarvoor zijn voor jou als huurder. Je vindt alle kosten in de Informatiewijzer Zakelijk Betalen.
Hoe je een bankgarantie claimt
Het geblokkeerde bedrag in de bankgarantie of een deel daarvan kan opgeëist worden door de verhuurder met het formulier 'Claim bankgarantie'.
Om de claim te kunnen verwerken, hebben we de volgende gegevens nodig. Stuur deze stukken, met het ingevulde formulier, naar ons op.
- De originele bankgarantie
- Het rekeningnummer van de verhuurder
- Een foto of scan van het identiteitsbewijs van de verhuurder (het bsn en de pasfoto mogen niet herkenbaar zijn)
Verzoek voor beëindigen of claim indienen
De persoon die het verzoek indient, moet tekeningsbevoegd zijn namens de verhuurder. Het is niet nodig om te vertellen wat de reden is voor beëindiging of het opeisen van het bedrag.
Adres voor indienen verzoeken
Stuur het juiste formulier en bijbehorende stukken naar:
RegioBank Service Team Ondernemen
Postbus 918
3500 AX Utrecht
Na indienen verzoek
We verwerken een verzoek voor beëindiging of claim normaal gesproken binnen 5 werkdagen. Je ontvangt een bevestiging er post.
Geen bankgarantie meer?
Ben je verhuurder en heb je de bankgarantie niet meer? Kom dan even langs bij een zelfstandig adviseur bij jou in de buurt.